MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W środę w stoczni Remontowa Shipbuilding SA odbędzie się uroczystość cięcia pierwszej blachy promu o napędzie hybrydowym dla Norwegii

OPRAC.: MT
mat. prasowe
Zamówiony przez jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS, nowoczesny prom dwustronny, zbudowany jako w pełni wyposażony, przeznaczony będzie do obsługi żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjørnerå.

Ze względu na trudne warunki eksploatacji typowe dla rejonu Koła Podbiegunowego, w projekcie postawiono szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz implementację szerokiego zakresu rozwiązań i systemów charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na możliwie maksymalną redukcję zużycia energii.

- Statek wyposażony będzie w dwa pędniki azymutalne z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów. W normalnej operacji baterie będą doładowywane z sieci lądowej w czasie rozładunku/załadunku. Będzie to miało miejsce relatywnie często, jako że pojedyncze przejście jednostki będzie zajmowało nie więcej niż 12 minut. Prom zbudowany zostanie na podstawie projektu opracowanego przez The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. Przekazanie statku armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r. -informuje Remontowa Shipbuilding SA należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA.

Będzie to już kolejna jednostka zamówiona przez Torghatten Nord AS, a zbudowana w Remontowa Shipbuilding. W latach 2010 - 2013 Stocznia zbudowała osiem nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

- Powrót klienta z nowym zamówieniem świadczy o satysfakcji z wcześniej dostarczonych statków, a także umacnia pozycję stoczni na rynku promów pasażersko - samochodowych, jako doświadczonego i godnego zaufania partnera - komunikuje stocznia.

Nowy kontrakt na budowę promu dla Torghatten Nord, to jednocześnie kolejny krok w rozwoju kompetencji Stoczni jako dostawcy jednostek hybrydowych o zasilaniu bateryjnym. W latach 2018 - 2021 Remontowa Shipbuilding S.A. zbudowała łącznie sześć promów elektrycznych, w tym cztery dla armatorów z Norwegii i dwa dla armatorów z Wielkiej Brytanii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki